Файл:De Havilland DH.110 WG236 in flight c1952.jpg

Материал из энциклопедии Руниверсалис

De_Havilland_DH.110_WG236_in_flight_c1952.jpg(767 × 467 пкс, размер файла: 129 Кб, MIME-тип: image/jpeg)

Описание

Описание The prototype De Havilland DH.110 (s/n WG236) in flight. WG236 made its first flight on 26 September 1951. The aircraft's performance exceeded expectations, and by the following year it was regularly flying faster than the speed of sound. However, tragedy struck while the aircraft was being demonstrated at the Farnborough Airshow on 6 September 1952. Following a demonstration of its ability to break the sound barrier, the aircraft disintegrated, killing 31 people, including the crew of two, test pilots John Derry and Tony Richards. The failure was traced to faulty design of the end sections of the main spar, which resulted in the outer ends of the wings shearing off during a high-rate turn.
Источник U.S. Navy Naval Aviation News July 1952 [1], inside cover.
Время создания circa 1952
date QS:P,+1952-00-00T00:00:00Z/9,P1480,Q5727902
Автор или правообладатель USN — Лицензия: Public domain (в общественном достоянии)
Другие версии файла

Источник файла — сайт Wikimedia Commons, куда он был загружен под одной из свободных лицензий ( https://commons.wikimedia.org/wiki/File:De_Havilland_DH.110_WG236_in_flight_c1952.jpg ). Авторов, работавших над этим файлом см. в истории файла: https://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=File:De_Havilland_DH.110_WG236_in_flight_c1952.jpg&action=history

В общем случае в статьях энциклопедии Руниверсалис файлы используются в соответствии со статьёй 1274 Гражданского кодекса Российской Федерации.

История файла

Нажмите на дату/время, чтобы увидеть версию файла от того времени.

Дата/времяМиниатюраРазмерыУчастникПримечание
текущий11:56, 6 октября 2023Миниатюра для версии от 11:56, 6 октября 2023767 × 467 (129 Кб)Я, робот (обсуждение | вклад)== Описание == {{Изображение | описание = The prototype De Havilland DH.110 (s/n WG236) in flight. WG236 made its first flight on 26 September 1951. The aircraft's performance exceeded expectations, and by the following year it was regularly flying faster than the speed of sound. However, tragedy struck while the aircraft was being demonstrated at the Farnborough Airshow on 6 September 1952. Following a demonstration of its ability to break the sound barrier, the aircraft disintegrated, kill...

Следующий файл является дубликатом этого файла (подробности):

Следующая страница использует этот файл: